Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 30 november 2017

"Köld" av Jakob Mjöbring

Jag avslutar november månad med "Köld" av Jakob Mjöbring. Jag har haft ögonen på den här boken ett tag nu men det var först efter att jag beställde andra delen i serien som ljudbok som jag kom på att jag faktiskt aldrig köpte och läste den. Men nu är det gjort och jag blev positivt överraskad! Jag tycker att "Köld" är både spännande och välberättad och jag ser fram emot att snart lyssna på andra delen, "Snö".

Ett brutalt mord har begåtts i ett isande kallt Arjeplog. Katja Lyss, från specialenheten NOA, blir inkallad för att hjälpa den lokala polisen med att utreda mordet. Det spektakulära mordet har begåtts genom att någon eller några låtit offret frysa ihjäl i en bil. Brottsplatsen är förvånansvärt ren från spår och poliserna har inte mycket att gå på. Katja tvingas hantera både extrem kyla och oförklarlig ondska. När så ännu ett offer hittas under liknande omständigheter inser poliserna att de jobbar mot klockan. De måste hitta mördaren eller mördarna innan någon mer dör...

Jag gillade som sagt "Köld" och det är definitivt en bok som platsar att ge som julklapp till den som gillar att läsa spännande böcker. 🎁 När jag lyssnat klart på de ljudböcker jag nu lyssnar på kommer jag att ge mig i kast med nästa del av den här serien, som även den är en trilogi.

"Köld" finns också som ljudbok. Den är 10 timmar och 44 minuter lång och uppläst av Callin Öhrvall Delmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar