Sök i den hÀr bloggen

Translate

tisdag 31 oktober 2017

🎃 "JĂ€garen" av Kamilla OresvĂ€rd 🎃

Äntligen har uppföljaren till "MinnesbĂ€raren" kommit! Jag tycker att Kamilla OresvĂ€rds andra bok, "JĂ€garen" Ă€r lite bĂ€ttre Ă€n den första och det var ju precis det jag hoppades pĂ„ dĂ„ jag lĂ€ste den. Det hĂ€r Ă€r en alldeles ypperligt bra bok att krypa upp i soffan och lĂ€sa i höstmörkret. Historien Ă€r intressant och spĂ€nnande och man fĂ„r följa den frĂ„n flera karaktĂ€rers perspektiv.

Julia Àr pÄ tillfÀllet besök hos sin Àldre halvsyster i Göteborg. NÀr hon en tidig morgon kommer hem frÄn ett nattklubbsbesök möts hon av en fruktansvÀrd syn. I köket ligger hennes storasyster livlös pÄ golvet och det Àr blod överallt. Hon ringer polisen och det blir kriminalkommissarie Stina Seger och hennes grupp som tilldelas fallet. Utöver det knepiga fallet kÀmpar Stina ocksÄ med sorgen efter sin mamma och ett groende tablettmissbruk. Trots de knappa ledtrÄdarna kÀmpar sig teamet framÄt och sakta kommer de mördaren pÄ spÄren.

"JÀgaren" Àr definitivt spÀnnande och lÀsvÀrd och jag hoppas att en tredje bok i serien kommer snabbare Àn den andra gjorde.

"JĂ€garen" finns ocksĂ„ som cd-bok. Den Ă€r upplĂ€st av Tanja Lorentzon.

🎃 Med det hĂ€r inlĂ€gget önskar jag er Happy Halloween!! đŸŽƒ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar