Sök i den här bloggen

Translate

söndag 23 april 2017

"Angivaren" av Jan-Erik Fjell (originaltitel: "Tysteren")

Oj vilken trevlig ny bekantskap jag gjorde när jag lyssnade på "Angivaren" av Jan-Erik Fjell! Det är så kul när man chansar på en ny författare och fastnar direkt :) Nu tycker jag också att uppläsningen, gjord av Niklas Engdahl, är mycket bra och det förstärker säkert mitt intryck av boken. Men utöver det så är själva storyn mycket spännande, lite humoristisk och karaktärerna är intressanta så det blir ett bra betyg för "Angivaren".

Fredrikstads rikaste man mördads och kriminalkommissarie Anton Brekke från Kripos kallas in. Han har ett rykte om sig att vara rak, oförskämd och orädd men han är också väldigt effektiv. Tillsammans med polisstudenten Magnus Torp och polisinspektör Simon Haugen tar han sig an mordet som leder bakåt i tiden och har förgreningar till USA och den italienska maffian...

"Angivaren" ger definitivt mersmak och jag är glad över att det finns fler böcker i serien. Andra delen, "Smugglaren", ser enligt Adlibris ut att komma på svenska i september i år och jag hoppas att även resten av serien kommer att översättas till svenska. Enligt Fjells hemsida så finns det ytterligare tre böcker.

Ljudboken är som sagt uppläst av Niklas Engdahl och den är 10 timmar och 29 minuter lång.

4 kommentarer:

  1. Tillagd i spellistan, alltid spännande med nya författare :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir spännande att höra vad du tycker!

      Radera
  2. Låter intressant ! Måste testas .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du också gillar den!

      Radera