Sök i den här bloggen

Translate

lördag 2 januari 2010

Gott Nytt År!!


Då var det nytt år! Jag hoppas att ni alla fått en fin och rolig start på det nya året!!

Jag tänkte börja 2010 med att tipsa om en bok jag precis läst! "Nattfåk" av Johan Theorin. Det är lite av en blandning av en spökhistoria och en deckare. Jag tyckte att den var jättebra och har haft svårt att lägga den ifrån mig. Det passade också alldeles utmärkt att läsa den nu vid jul. Den handlar om familjen Westin som flyttar från Stockholm till Öland och gården Åludden. De tänker renovera gården och bosätta sig där eftersom de tröttnat på Stockholm och vill komma bort från minnet av pappa Joakims systers död. Men historierna om Åludden är många och en av dem är att de som dött på gården återvänder på julen... På loftet i ladan finns en vägg med alla de dödas namn och årtal på. Samtidigt härjar en liga inbrottstjuvar på Öland och de jagas av den nya närpolisen Tilda Davidsson som återvänt till ön. Hennes farfars bror berättar om de gångna tiderna för henne och många av dem handlar om när fåken drar in över Öland... Jag rekommenderar varmt denna bok!!

3 kommentarer:

  1. Har precis läst ut boken.
    Spännande.
    Tur att man inte bor i ett gammalt kråkslott med knarrande väggar. Då skulle man inte kunnat sova efter att ha läst boken.

    CH

    SvaraRadera
  2. Nej det skulle inte varit så mysigt att sitta i ett ensligt gammalt hus och läsa den här historien...

    SvaraRadera