Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 21 februari 2018

"Jag förlåter aldrig" av Mark Hill (originaltitel: "Two O'Clock Boy")

Mitt senaste sällskap under mina motionsrundor har varit "Jag förlåter aldrig" av Mark Hill. Detta är en bok som jag under lång tid lagt i kundvagnen när jag shoppat böcker men som i den slutliga granskningen hela tiden halkat ur igen. Men till slut satsade jag på ljudboken som är 14 timmar och 57 minuter lång och uppläst av Magnus Roosmann. Det är en helt okej deckare som lyfter mot slutet eftersom den överraskar lite där.

På barnhemmet Longacre Childrens Home i London var barnen för 30 år sedan fullständigt livrädda för föreståndaren Gordon Tallis som både drack för mycket men också utsatte barnen för diverse övergrepp. Inget blev bättre då en ny pojke, Connor, kom till barnhemmet. Han blev i stället Gordons favorit. Men så en natt hände något som för alltid förändrade allt gällande Longacre. Nu 30 år senare verkar det som att någon bestämt sig för att mörda alla som växte upp på barnhemmet. Det blir kriminalinspektör Ray Drakes jobb att sätta stopp för mördaren, men samtidigt som Drake vill göra allt för att lösa fallet har han själv en hemlighet som absolut inte får komma fram. Kommer han kunna sätta fast mördaren utan att rasera sitt eget liv?

"Jag förlåter aldrig" är som sagt en helt okej bok. Den är hyggligt spännande och som jag skrev ovan så är nog slutet det absolut bästa med den. Om det blir fler böcker av Mark Hill får framtiden utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar