Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 14 februari 2018

❤️ "Hemmets trygga vrå" av Cara Hunter (originaltitel: "Close to home") ❤️

Den här boken känns som något nytt och fräscht i deckargenren. Den är lite annorlunda berättad och det gör att den sticker ut bland alla böcker. Utöver det så är intrigen väldigt bra och mycket spännande. "Hemmets trygga vrå" av Cara Hunter har inga kapitel utan är indelad i kortare berättande textavsnitt som varvas med twitter- och facebookinlägg samt tidningsartiklar, vilka berättar storyn ur andra perspektiv. Jag trodde först att boken skulle vara jobbig att läsa då den saknade just kapitalindelning men upplägget jag beskrev ovan gör den i stället väldigt lättläst.

8-åriga Daisy har under en fest försvunnit från sitt hem. Polisen tillkallas men föräldrarna och brodern har svårt att veta då de senast såg Daisy. Det de berättar är att hon absolut varit med på festen och att hon var utklädd till tusensköna. Men de andra festdeltagarna är tveksamma till att ha sett flickan på festen alls och polisen får onda aningar. Kriminalkommissarie Adam Fawley leder utredningen som kommer att bli snårig och svår. Inte ens Daisys föräldrar verkar tala sanning och ju mer de rotar i familjens liv sipprar fler och fler mörka hemligheter fram. Kommer Daisy att hittas vid liv eller är det ett mord Adam och hans kollegor utreder?

Jag tycker att "Hemmets trygga vrå" är en mycket bra och spännande bok och jag rekommenderar den varmt! Att det sedan är första delen i en serie om kriminalkommissarie Adam Fawley gör mig glad för det innebär att jag förhoppningsvis kommer få läsa fler böcker av Cara Hunter. Med den här boken vill jag önska er alla en en mysig och spännande Alla hjärtans dag!! ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar