Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 27 februari 2018

"Dödlig besatthet" av Nora Roberts (originaltitel: "The Collector")

Eftersom jag ägnat mycket tid åt OS den senaste tiden så valde jag en ganska lättsmält bok att läsa. Det blev "Dödlig besatthet" av Nora Roberts. Hennes böcker är så gott som alltid lättlästa och det var definitivt den här. Den är också hyggligt spännande men det är inte riktigt nervkittlande och nu känner jag att det kanske blivit lite för många böcker av henne den senaste tiden för de liknar varandra en hel del. Så nästa bok kommer att bli något helt annat!

Författaren Lila Emerson arbetar också som hemvakt åt folk som rest på t.ex. semester. Under ett av hennes uppdrag blir hon vittne till hur en kvinna knuffas ut genom ett fönster på fjortonde våningen i New York. Hon tillkallar polis och tvingas berätta att hon brukar roa sig med att spionera på folk runt omkring sig. Hon vet därför att kvinnan som fallit antagligen har en sambo och att de verkar ha haft ett hetsigt förhållande. Konstnären Ashton Archer är bror till den döda kvinnans sambo, som först också misstänks vara mördaren. Men Ashton är helt övertygad om att brodern inte alls kan ha gjort något sådant så han tar kontakt med Lila för att höra vad hon verkligen såg. Tillsammans försöker de lista ut vad som egentligen hände och snart inser både de och polisen att mördaren är någon helt annan. En kvinna som inte skyr några medel för att göra sin uppdragsgivare nöjd...

"Dödlig besatthet" är inte en bok som sticker ut och jag kan inte rekommendera den mer än någon annan bok av Roberts. Har ni läst andra böcker av henne och gillar dem så kommer ni antagligen att gilla även den här. Söker ni på Nora Roberts här på bloggen kan ni läsa om fler böcker av henne. Nu släpper jag "Dödlig besatthet" och hoppas i stället på att min nästa bok kommer att vara riktigt riktigt spännande!!

"Dödlig besatthet" finns också som e-bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar