Sök i den här bloggen

Translate

söndag 3 december 2017

"Frostbiten" av Marion Nyström

"Frostbiten" är en deckare med inslag av mystik och lite övernaturligt. Det övernaturliga är något som jag normalt sett inte är speciellt förtjust i, men ibland läser jag trots allt sådana böcker. När det gäller just den här boken valde jag den eftersom morden i början av boken sker på natten mot Lucia och jag vill ju gärna läsa eller lyssna på böcker på jul- och vintertema nu. Med tanke på inslagen av mystik så var jag lite tveksam men jag tycker faktiskt att den var både spännande och ganska bra. Eftersom det här är den första delen i en serie så tror jag att jag kommer att fortsätta följa den. Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är 7 timmar och 48 minuter lång.

Natten till Lucia mördas Marie de Valgirs make och dotter och morgonen efter hittar ett tidningsbud Marie medvetslös på uppfarten till deras hus. Allt pekar på att det är hon som mördat sin familj. Marie blir liggande på sjukhus eftersom det inte går att nå henne eller få något vettigt ur henne. Först när psykiatrikern Mikael Falk visar intresse för henne börjar hon återhämta sig. Men det är inte bara Marie han får kontakt med utan också hans döda fru Anna tar kontakt och försöker förmedla sig med både honom och Marie...

Med "Frostbiten" av Marion Nyström önskar jag alla en fin första advent!! ❄️💫 Jag rekommendera den här boken både som sällskap idag och som en bra julklapp till den som gillar spännande och mystiska böcker! 🎁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar