Sök i den här bloggen

Translate

söndag 9 juli 2017

"Hämnden är min" av Samuel Karlsson

Nu har jag lyssnat på den tredje delen av Samuel Karlssons serie om Louise Hård och hennes kollegor. Jag tycker att även "Hämnden är min" är välberättad, spännande, intressant och bra. Den är som de tidigare två ganska blodig med detaljerat våld, men det blir ändå inte för mycket. Ljudboken är uppläst av Electra Hallman och den är 10 timmar och 19 minuter lång.

Två män hittas efter en begravning hängda i en gammal träkyrka i byn Djursdala några mil utanför Vimmerby. Är det ett gemensamt självmord, mord/självmord eller har båda två blivit mördade? Återigen får Louise Hård och kollegorna på polisstationen i Hultsfred ett svårt och bestialiskt fall på deras bord. Tre rosor, en hemlig inspelning och ett gammalt svek spelar en central roll i jakten på sanningen och Louise själv riskerar sitt eget liv för att komma fram till vad som hänt och vad motivet till det är. Även denna gång får hon och kollegorna hjälp av deras pensionerade kollega Sven-Olof Åkerman.

Jag gillar den här serien! Det är spännande och intressant och det finns inga långtråkiga svackor i böckerna. De passar perfekt om man vill ha något riktigt spännande i hängmattan i sommar!

Läs om de två tidigare böckerna genom att klicka på titlarna nedan:
"Den som dödar"
"Var inte rädd"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar