Sök i den här bloggen

Translate

måndag 3 april 2017

"Inland" av Arne Dahl

Jag vet inte om det kan bli så mycket bättre än så här! Efter att ha läst ut "Inland" känner jag mig helt matt. Spänningen har krupit in under skinnet på mig och jag känner redan en stor saknad för nu början väntan och längtan efter nästa bok... Arne Dahl är verkligen en mästare på att bygga upp en historia och överraska läsaren men nya vändningar så att man inte han förutse vad som ska komma när man vänder blad. Första delen i den här serien, "Utmarker", imponerade stort på mig och jag kan inte annat än medge att "Inland" lyckades överträffa det, trots att jag inte trodde att det var möjligt.

Sam Berger och Molly Blom håller sig undan eftersom de är på flykt från rättvisan, eller i alla fall vad andra kallar rättvisa. Sam, som inte mått så bra sedan de flydde, har ingen aning om var han befinner sig utan det är Molly som fixat med allt. Hon har också varit i kontakt med Sams f.d. partner Deer och nu när Sam återigen är på banan vill Deer ha deras hjälp. Det är början på en ohygglig mördarjakt som genom Sveriges inland leder dem bakåt i tiden. De inser att den person som de för åtta år sedan tog fast, och som dömdes, inte är den skyldige och nu måste de hitta rätt innan fler offer skördas...

Det blir absolut högsta betyg för "Inland" och jag har redan börjat räkna dagarna till att jag ska få krypa upp i soffan med nästa bok i serien...

"Inland" kommer under april också som ljudbok. Uppläsare av den är Niklas Engdahl.

5 kommentarer:

  1. Åh! Låter lovande! Väntar otåligt på att den ska komma som ljudbok!
    Får nog rensa kalendern så jag kan sträcklyssna! :)

    SvaraRadera