Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 9 mars 2017

"Gränslösa" av Carolina Neurath

För ett drygt år sedan läste jag "Fartblinda" av Carolina Neurath och blev väldigt förtjust i den. Naturligtvis blev jag då också sugen på att läsa en fortsättning. För någon månad sedan kom andra boken i serien om ekonomijournalisten Beatrice Farkas och jag har nu läst den. Jag blev inte lika fascinerad av "Gränslösa" som av den första boken men det är absolut intressant läsning och den får definitivt ett godkänt betyg.

Lånebolaget Kritan vinner ett fint entreprenörspris och de två unga killarna som äger bolaget blir så klart överlyckliga. Men under ytan råder en oenighet mellan de två om Kritans framtid och hur företaget ska utvecklas. VD:n Gustaf Ramstedt är en av ägarna och bara några dagar efter vinsten försvinner han spårlöst. Samtidigt har Beatrice Farkas börjat gräva kring företaget och publicerat artiklar om missnöjda kunder. Försvinnandet visar sig snart vara en kidnappning men vem ligger bakom den? För Farkas del ökar trycket på henne och samtidigt som många lovordar henne så finns det andra som vill svartmåla henne för att skada hennes trovärdighet.

"Gränslösa" är en välskriven bok med spännande karaktärer. Den är underhållande och lättläst, samtidigt som den behandlar ett intressant ämne. Jag tycker absolut att den är lika läsvärd som den första boken i serien!

"Gränslösa" finns också som ljudbok och uppläsare av den är Moa Gammel. Den är 8 timmar och 27 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar