Sök i den här bloggen

Translate

måndag 2 maj 2016

"De vackraste" av Karin Slaughter (originaltitel: "Pretty Girls")

Blodigt, brutalt och mycket spännande! Det sammanfattar nog "De vackraste" på bästa sätt. Men det är inte bara blodigt utan detta är en väldigt bra psykologisk thriller. Däremot ska man nog inte vara alltför känslig för detaljerat brutalt beskrivet våld om man ska läsa den här boken. Jag tycker att Karin Slaughter berättar storyn på ett bra sätt och det onda blandas ut med fina tillbakablickar och känslor som blir väldigt verkliga.

Claires syster försvann spårlöst när de var tonåringar vilket lämnat ett hål i henne. Familjen splittrades av det som hände och nu när hon närmar sig 40 blir plötsligt hennes man brutalt mördad. Maken har varit hennes stora stöd i livet och plötsligt är hon ensam igen med en ny sorg. Men makens död tvingar henne att börja nysta i det förflutna eftersom både polisen och hon själv behöver en del svar. Hon inser snart att inget riktigt verkar vara som hon trott och mörka hemligheter börjar sippra fram. Det är mycket farliga hemligheter och de kommer att vända upp och ner på precis allt och plötsligt vet inte Claire vem hon kan lita på...

Jag tycker att "De vackraste" är en mycket bra deckare men jag hade läst kommentarerna på omslaget innan så jag hade riktigt stora förväntningar på boken och just dessa kunde den inte riktigt leva upp till. Men den är helt klart en av de bättre böckerna jag läst i år så jag rekommenderar den absolut! Och det är inte alls omöjligt att jag kommer läsa mer av Karin Slaughter.

Här berättar författarinnan själv om "De vackraste":



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar