Sök i den här bloggen

Translate

söndag 14 februari 2016

❤️ ❤️ Alla hjärtans dag ❤️ ❤️ med Rebecca Chance och "Dödens klackar" (originaltitel: "Killer heels")

Så här på Alla hjärtans dag tänkte jag att det skulle passa med ett spännande boktips kryddat med kärlek och sex, men tyvärr så är inte "Dödens klackar" så där värst superspännande... Den är definitivt den sämsta av de tre böcker av Rebecca Chance som jag läst. Men gillar man den här typen av böcker så kanske man tycker mer om den än vad jag gjorde. Detta är ju inte min favoritgenre direkt.

Jodie är villig att göra nästan vad som helst för att uppnå sin dröm om ett toppjobb inom modebranschen, så när hennes stora idol Victoria Glossop, chefredaktör på modemagasinet Style, säger åt henne att byta namn till Coco om hon vill bli Victorias assistent så går hon omedelbart med på det. Det blir bara början på de uppoffringar som hon tvingas göra för att nå sitt mål. Victoria själv drivs av sin äregirighet och är också villig att offra massor för att klättra uppför karriärstegen. Kommer de båda kvinnorna att båda få sin drömmar uppfyllda eller kommer de att krossa varandra på vägen dit?

"Dödens klackar" är inte dålig. Den är bara inte riktigt så spännande som jag egentligen vill att böcker ska vara. Men ibland är det trevligt att läsa något annat som omväxling och jag kan inte annat än att gilla att alla de tre böckernas omslag...

Hoppas att ni alla har en fin Alla hjärtans dag!! ❤️ ❤️

De tidigare böckerna jag läst av denna författare:

"Svarta änglar"
"Falska kvinnor"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar