Sök i den här bloggen

Translate

söndag 20 december 2015

"Svart advent"

Önskar er alla en mysig och fin fjärde advent med "Svart advent"! Detta är en novellsamling med flera av Sveriges bästa deckarförfattare. Ni kan se vilka och titlarna på novellerna nedan. Med tanke på vilka som skrivit dem hade jag stora förhoppningar på den här boken men tyvärr så infriades de inte i den utsträckning som jag hade önskat. Visst finns det guldkorn men det finns också flera stora besvikelser. Titeln på boken gjorde att jag också hoppades att alla berättelser skulle vara på jul/advent/vinter-tema men så är inte fallet, även om en del är det.

Sammanfattningsvis lämnar alltså "Svart advent" en liten smula av besvikelse efter sig!

"Svart advent" innehåller följande noveller:

"Då i vårt mörka hus" av Inger Frimansson
"Ett alibi åt señor Banegas" av Magnus Montelius
"Aldrig i verkligheten" av Åke Edwardson
"Se till mig som liten är" av Malin Persson Giolito
"Sitt hår tyckte han om" av Cilla & Rolf Börjlind
"Superhjärnan" av Stieg Larsson
"Något i hans blick" av Dag Öhrlund
"Multimiljonären" av Maj Sjöwall & Per Wahlöö
"Postskjutsen" av Åsa Larsson
"Ringen" av Anna Jansson
"Maitreya" av Veronica von Schenck
"Jungfruns hämnd" av Johan Theorin
"Pauls sista sommar" av Eva Gabrielsson
"Plastpärlor" av Carin Gerhardsen
"Kalender Braun" av Sara Stridsberg
"Ett osannolikt möte" av Henning Mankell & Håkan Nesser
"Återföreningen" av Tove Alsterdal
"Sent ska syndaren vakna" av Katarina Wennstam

2 kommentarer:

  1. Jag brukar iofs undvika novellsamlingar men den här kommer jag definitivt att undvika då! :)

    SvaraRadera