Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 18 augusti 2015

"Dominodöden" av Jonas Moström

För ett tag sedan lyssnade jag på "Himlen är alltid högre" och tyckte att den var bra. Det var första delen i en ny serie och nu har den andra delen, "Dominodöden", kommit och jag har precis läst den. Jag tycker att serien håller och jag kommer att fortsätta att följa psykiatrikern Nathalie Svensson och kommissarie Johan Axberg. Jag har inte läst Jonas Moströms tidigare serie men därifrån känner ni som läst den igen karaktären Axberg.

Två läkare på Sundsvalls sjukhus försvinner spårlöst från kulvertarna under sjukhuset. Den ene av dem är kommissarie Johan Axbergs bästa vän Erik Jensen. När den ene av läkarna, Thomas Hoffman, hittas torterad och mördad ber Sundsvallspolisen Rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp om hjälp och det innebär att Nathalie Svensson och hennes kollegor beger sig dit. Men Nathalie har också privata skäl att åka för hennes lillasyster Estelle, som också jobbar på Sundsvalls sjukhus, har bett henne att komma och hjälpa henne. Hon har nämligen en affär med Erik Jensen och har snärjt in sig i lögner då polisen förhörde henne. Samtliga som jobbar med fallet vet att klockan tickar och de måste jobba fort om de ska lyckas hitta Erik innan det är för sent...

"Dominodöden" får godkänt med ett litet plus efter för historien håller bra tempo genom hela boken och spänningen stegras hela tiden. Den kanske inte kryper in under skinnet på en men den är definitivt underhållande! Om ni vill läsa om den första boken i serien så klicka på titeln i början av detta inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar