Sök i den här bloggen

Translate

söndag 5 juli 2015

"Korsfäst på Klädesholmen" av Ramona Fransson

Det här måste vara en av de mest lättlästa böcker jag någonsin läst! Jag läste hela boken på en eftermiddag och den är i stort sett helt skriven som dialog mellan olika karaktärer och det tillsammans med mestadels korta kapitel gör den väldigt enkel att läsa. Det är den första boken av Ramona Fransson som jag läst och jag kan inte säga att den är jättebra men inte heller dålig för jag läste ju trots allt ut den.

En gammal man misshandlas till döds på Västra kyrkogården i Göteborg. Två äldre personer blir vittnen till misshandeln. När polisen pratar med dem berättar de i stort sett vad de sett men eftersom båda är lite rädda för sin egen del så håller de tillbaka en del. Polisutredningen står och stampar men så hittas en ung man uppbunden och död på ett kors i ett pastorspars trädgård. Tekniska bevis från det mordet leder polisen vidare i dödsmisshandelsfallet.

"Korsfäst på Klädesholmen" ska man läsa om man vill ha en lättläst deckare i sommar. Ett litet plus (om man har svårt att komma ihåg namn när man läser) är persongalleriet över karaktärerna som finns i början av boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar