Sök i den här bloggen

Translate

söndag 21 juni 2015

"Mareld" av Dennis Karlsson

Vad kan vara bättre så här i midsommartid än en deckare som utspelar sig delvis på midsommar? Det var ett av skälen till att jag köpte "Mareld" av Dennis Karlsson, men också för att jag läst en del positiva kommentarer om den. Själv tycker jag att storyn börjar lite trevande och det känns inte riktigt som man kommer karaktärerna så nära som man vill, men det tar sig snabb och mot slutet är det riktigt spännande så det blir ett betyg precis över medel från mig. Boken är också lättläst med korta kapitel och lätt språk.

Marstrand i midsommartid. Två mördade och brända kroppar hittas där och då. Scenen som möter kommissarie Vera Lind och hennes kollegor skulle kunna vara en tavla. Allt verkar iscensatt och det står ganska snart klart för dem att de har fått ett komplicerat fall i sina händer. När de också får veta att ett liknande dubbelmord skett i Skagen i Danmark vid ungefär samma tidpunkt inser de att det är bråttom att hitta mördaren. Men det är inte så lätt för de enda spår de har är de som mördaren verkar ha lämnat med flit och dessa leder dem inte vidare...

Jag rekommenderar "Mareld" om man vill ha en spännande och lättläst deckare att ta sig an i hängmattan i sommar! Det här är Dennis Karlssons debut och jag kommer nog att hålla ögonen öppna efter fortsättningen.

Nedan berättar författaren om sig själv och om boken:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar