Sök i den här bloggen

Translate

fredag 12 juni 2015

"Blod på snö" av Jo Nesbø (originaltitel: "Blod på snø")

Det här är en lättläst bok på 181 sidor som man kan läsa på en kaffekvart! Jag älskar Jo Nesbøs böcker så jag måste tyvärr erkänna att den här kändes lite tunn och jag är lite besviken efter att ha läst den. Den är inte alls dålig utan jag är bara så van att hans böcker är längre, välfyllda och otroligt spännande. "Blod på snö" är inte spännande på det sättet att den kryper in under skinnet men den är annorlunda och det på ett positivt sätt. Att berätta om innehållet är lite farligt eftersom den är så kort och jag vill inte förstöra för er som inte läst den än och som vill läsa den men jag ska försöka hålla mig till det som står på baksidan...

Olav är yrkesmördare och har en återkommande arbetsgivare som han hittills inte gjort besviken. Men när han får i uppdrag att döda uppdragsgivarens fru blir allt mycket mer komplicerat än det brukar. Detta för att Olav, då han börjar bevakningen av sitt tilltänkta offer, förälskar sig i kvinnan. Detta gör att han tar sig lite friheter i att lösa uppgiften och det resulterar i att han själv hamnar i fara...

"Blod på snö" är en fristående deckare, men också den första boken i en serie om två och bara för att jag är så förtjust i Nesbø så kommer jag att läsa även den andra boken, "Midnattssol", då den kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar