Sök i den här bloggen

Translate

söndag 31 maj 2015

"Vita spår" av Emelie Schepp

Jag börjar med att tacka Wahlström & Widstrand för denna bok! "Vita spår" är en fortsättning på "Märkta för livet" och jag tycker om båda böckerna (vill ni läsa om den första boken så klicka på titeln)! Båda böckerna handlar om åklagaren Jana Berzelius och de är välskrivna och underhållande. Jag tycker att det börjar lite segt men när historien väl tar fart så är det ett högt tempo och spänningen stiger för varje sida man läser. Emelie Schepp har skrivit två riktigt bra böcker!

En vinterkväll hittas en död thailändsk kvinna på ett X2000-tåg som stannat i Norrköping. Hennes väninna som var med henne försvinner spårlöst i kaoset som följer. Jana Berzelius utses som förundersökningsledare och tillsammans med polisen inser hon att det handlar om smuggling av narkotika. Tiden är knapp och de vet att de måste hitta kvinnans väninna. När Jana hör att poliserna Henrik Levin och Mia Bolander funnit spår som kan leda till hennes eget mörka förflutna förstår hon att hon måste jobba snabbt för att förhindra att hennes hemligheter kommer ut...

Återigen så hoppas jag på en fortsättning! Jag gillar det höga tempot som byggs upp och båda böckerna utvecklar sig till att bli bladvändare. Läs "Vita spår" men börja med den första boken i serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar