Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 12 maj 2015

"Vår egen lilla hemlighet" av Ninni Schulman

Nu har jag läst den senaste boken av Ninni Schulman. Jag har läst de tre tidigare böckerna i den här serien och har verkligen väntat på den här boken. "Vår egen lilla hemlighet" är en spännande, välskriven och engagerande bok. Schulman skriver om de hemskheter som sker bakom hemmets lyckta dörrar. Jag tycker att historien berättas på ett trovärdigt sätt och man känner riktigt smärtan och utsattheten som karaktärerna känner. Jag var lite besviken på förra boken, "Svara om du hör mig", men den här är lika bra som de två första böckerna och det gör mig glad för nu kan jag längta efter en ny Ninni Schulman-bok igen...

Socialsekreteraren Anna-Karin Ehn försvinner en aprilkväll då hon är på väg hem från jobbet. Hennes man anmäler försvinnandet och dagen efter är det han som hittar Anna-Karins bil vid en vägkant utanför Hagfors. I bilen finns det blod och eftersom det inte är en uppenbar plats att leta efter bilen på blir maken misstänkt för det som nu börjar likna ett mord. Och när polisen skrapar på familjens yta så sipprar det fram en del hemligheter. Samtidigt kämpar journalisten Magdalena Hansson med att få ihop familjelivet. Hon har också onda aningar om vad som pågår i en av hennes sons kompisars familj. Så pass onda aningar att hon har gjort en orosanmälan till socialen och den person som satts att utreda familjen är Anna-Karin...

Jag tycker att Ninni Schulman är bra på att skriva deckare som utspelar sig i vanlig vardagsmiljö. "Vår egen lilla hemlighet" är alltså den fjärde delen i den här serien som handlar om journalisten Magdalena Hansson och poliserna Petra Wilander och Christer Berglund. Läs om de tidigare böckerna genom att klicka på titlarna nedan.

"Flickan med snö i håret"
"Pojken som slutade gråta"
"Svara om du hör mig"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar