Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 19 mars 2015

"Falska kvinnor" av Rebecca Chance (originaltitel: "Bad Girls")

För ett tag sedan läste jag "Svarta änglar" av Rebecca Chance. Jag tyckte att den var bra och underhållande trots att det inte direkt är "min" genre. Så jag bestämde mig för att läsa något mer av henne och nu har jag läst "Falska kvinnor". Den är inte alls lika rolig och bra som "Svarta änglar" men den är okej.

Supermodellen Amber, strippan Skye, den värlsberömda filmstjärnan Joe och kändisdottern Petal checkar alla in på kliniken Cascabel i Los Angeles. På kliniken behandlas alla möjliga former av beroenden och de är alla där av olika orsaker. Vissa har mer genuina skäl än andra. När hemligheter och beroenden kommer upp på ytan vaknar känslor till liv, både farliga och fina... och vistelsen på kliniken kommer att förändra livet för dem alla...

Nu dröjer det nog ett tag innan jag ger mig på en bok av den här författaren igen men det är inte omöjligt att jag kommer att läsa mer av henne. "Falska kvinnor" är en hyggligt underhållande bok men den är inte alls lika kvick som "Svarta änglar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar