Sök i den här bloggen

Translate

måndag 26 januari 2015

"Isvittring" av Solveig Vidarsdotter

Nu har jag testat en ny författare, Solveig Vidarsdotter. "Isvittring" är en ganska ordinär deckare. Det är inget som direkt sticker ut med den. Den är välskriven och hyfsat spännande men det är inte så att jag sitter som på nålar och väntar på en uppföljare...

I Gäddede i norra Jämtland hittas en pojke hängd på det elevhem där han bor i veckorna. Polisen Ingrid Kvarnberg, som precis återvänt hem från Stockholm, hamnar direkt i händelsernas centrum. Tillsammans med sin närpoliskollega Erland Skogmo och utredare från Östersund försöker hon ta reda på vad som hänt pojken. Bitarna verkar relativt snabbt falla på plats men är det egentligen så enkelt som det verkar?

"Isvittring" är den här författarinnans debut och av mig får den ett medelbetyg för jag kan inte säga att den är dålig. Det är bara det att den inte har det där lilla extra som gör att man bara vill läsa mer. Jag kan inte säga att jag kommer att kasta mig över nästa bok av Vidarsdotter men det är inte omöjligt att jag kommer att läsa mer av henne, om det kommer en fortsättning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar