Sök i den här bloggen

Translate

lördag 29 november 2014

Ljudbok - "Flickan under gatan" av Roslund & Hellström

Under hösten har jag haft "Flickan under gatan" som sällskap då jag åkt buss. Eftersom jag lyssnat bara emellanåt så har det varit svårt att få den där sammanhållande spänningen i storyn så därför kanske inte mitt betyg blir så rättvist. Jag tycker nämligen inte att boken var speciellt bra. Storyn lyfter inte och jag tycker att det saknas spänning. Däremot så överraskar den lite och det är ett plus. Uppläsare är Shanti Roney och han gör det väldigt bra. Han har en perfekt röst för detta.

En död kvinna hittas i en kulvert under S:t Görans sjukhus. Kvinnan är ganska illa tilltygad och fallet hamnar på Evert Grens bord. Han har redan 32 olösta fall och plågas av att hans hustru Anni är mycket svårt sjuk. Då också fyrtiotre rumänska barn dumpas mitt i Stockholm får Grens och hans kollegor fullt upp. Vem har mördat kvinnan och varför dumpas fyrtiotre barn tidigt en kall vintermorgon?

Jag har inte läst så mycket av Roslund & Hellström men "Odjuret" (klicka på titeln för att läsa om den) har jag läst och den tycker jag är mycket mycket bättre än "Flickan under gatan".

Författarna om boken:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar