Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 20 november 2014

"Enklaven" av Mattias Engström

Jag har fått förtroendet att läsa "Enklaven" innan den kom ut till försäljning! Boken är skriven av en ny författare, Mattias Engström, och jag skulle vilja kalla den för en framtidsroman. Det är en genre som jag normalt inte läser så jag har lite svårt att jämföra den med andra böcker men jag tycker att den är välskriven, spännande och bra berättad. Jag tror att den kan tilltala er som normalt läser den här genren!

År 2196 ser världen helt förändrad ut. Miljöförstöring och ekonomisk kollaps har förändrat världen och Sverige är ett land som endast är beboeligt i de södra delarna eftersom inlandsisen sprider ut sig. Om man inte tillhör den styrande eliten så bor man i flyktingläger. Organisationen Enklaven verkar i avskildhet utanför statens inflytande och de jobbar på att erbjuda mänskligheten en sista chans till räddning. Men så plötsligt hotas världen på nytt och fyra vänner tvingas ut på en resa för att försöka stoppa det som för alltid kan förändra balansen i världen. Endast en av dem vet vad uppdraget egentligen går ut på...

"Enklaven" finns att köpa idag! Detta är den första delen i en serie så gillar ni den är det bara till att hålla ögonen öppna efter fortsättningen! Jag tackar författaren för att jag fick vara en av de första som läste boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar