Sök i den här bloggen

Translate

lördag 25 oktober 2014

"Leona - Tärningen är kastad" av Jenny Rogneby

"Leona - Tärningen är kastad" är en bok som jag hörde talas om i TV och tidningar och blev väldigt nyfiken på. Tyvärr så blev jag väldigt besviken på den då jag började läsa den. Jag läste dock ut den och den blev lite bättre men jag tror inte att jag kommer att läsa fler böcker i denna serie. Jenny Rogneby berättar bra men det är helt enkelt inte en story som jag kommer vilja följa. Jag ska inte helt stänga dörren för detta är trots allt en debut och visst kan det bli bättre men för tillfället så finns det så många andra författare som jag hellre läser.

En naken och blodig sjuårig flicka går in på en bank. Med sig har hon en nalle och en bandspelare med en röst som meddelar att det är ett rån och att det är bäst att personalen och kunderna följer anvisningarna för annars kommer flickan att skadas ännu mer. Flickan får med sig ett miljonbelopp ut och försvinner spårlöst. Fallet tilldelas Leona Lindberg vid Citypolisen. Leona är en udda ensamvarg och det blir allt annat än en ordinär polisutredning. Nedan kan ni se trailern för boken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar