Sök i den här bloggen

Translate

måndag 28 juli 2014

Ljudbok - "Skuldens gudar" av Michael Connelly (originaltitel: "The Gods of guilt")

I sommar bestämde jag mig för att prova att lyssna på ljudböcker då jag sitter i solstolen. Det är ganska avkopplande men det kräver att man är fokuserad för det är lätt att man kopplar av och låter tankarna flyta iväg och då har man snabbt missat en hel del av handlingen. "Skuldens gudar" av Michael Connelly är nu utlyssnad och den är helt okej men inte jättebra. Uppläsare av boken är Magnus Roosmann och han har en bra röst som är behaglig att lyssna på.

Mickey Haller får ett sms där det står "Ring mig ASAP - 187". Nummerkoden innebär att det är ett mordfall och när offret visar sig vara en prostituerad kvinna som tidigare varit Hallers klient så blir han mycket intresserad av fallet. Det visar sig bli ett komplicerat fall där inget riktigt är som det verkade vara från början. Att mannen som anklagas för att ha mördat kvinnan inte är skyldig framstår klart för Haller och han bestämmer sig för att försvara honom.

Jag har läst många böcker av den här författaren och tycker att de flesta är bra, men tyvärr så är inte "Skuldens gudar" någon av de bästa. Detta är ju en Mickey Haller-bok och jag måste erkänna att jag tycker mer om de som handlar om Harry Bosch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar