Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 20 maj 2014

"Den farliga leken" av Mari Jungstedt

"Den farliga leken" är den åttonde boken i Mari Jungstedts serie om kommissarie Anders Knutas. Jag har nyligen börjat läsa dessa böcker och ju mer jag läser desto mer vill jag läsa. Jag gillar att det är lättsmält och att man själv kan klura lite på vem som ligger bakom brotten. Kapitlen är korta och det gör böckerna ännu lättare att läsa.

Jenny Levin från Gotland har slagit igenom som Sveriges nya supermodell. Hon arbetar för en agentur i Stockholm och gör jobb över hela världen. På samma agentur har även Agnes, också hon från Gotland, jobbat men för henne har det inte riktigt gått lika bra. Hon befinner sig på ett behandlingshem där hon kämpar med den anorexia som modellandet för hennes del ledde till. Under en modefotografering på Gotland utsätts fotografen Markus Sandberg för ett mordförsök. Det är mer eller mindre ett under att han överlever det våld han utsätts för. Jenny som har ett förhållande med Markus och är den som hittar honom halvdöd hamnar mitt i händelsernas centrum och när det visar sig att gärningsmannen inte är klar så blir situationen för henne obehaglig och skrämmande. Hennes och Agnes öden hänger samman, trots att de inte känner varandra...

Jag har inte läst den här serie i rätt ordning och jag har många böcker kvar att läsa innan jag läst dem alla. Men de jag läst kan ni läsa om genom att klicka på titlarna nedan. Jag har köpt på mig några till inför sommaren för det är perfekta böcker att njuta av i solstolen!

Alla böcker i serien om Anders Knutas:
"Den du inte ser"
"I denna stilla natt"
"Den inre kretsen"
"Den döende dandyn"
"I denna ljuva sommartid"
"Den mörka ängeln"
"Den dubbla tystnaden"
"Det fjärde offret"
"Den farliga leken"
"Den sista akten"
"Du går inte ensam"
"Den man älskar" (ny)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar