Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 22 januari 2014

"Utan eko" av Anne Holt och Berit Reiss-Andersen (originaltitel: "Uten ekko")

Jag var lite osäker på om jag redan hade läst den här boken men jag kom ganska snabbt fram till att jag inte hade det. "Utan eko" av Anne Holt och Berit Reiss-Andersen är en Hanne Wilhelmsen-deckare, utgiven 2001.

Hanne Wilhelmsen befinner sig i Italien där hon försöker komma över sin sambo Cecilies död. Hon flydde från alla hon stod nära eftersom hon inte kunde hantera förlusten. När hon nu bestämmer sig för att återvända till Norge finner hon att hennes nära och kära har svårt att förlåta att hon försvann. Hon kommer också hem mitt i en mordutredning. Hennes vän, kriminalkommissarie Billy T, har kört fast i jakten på kändiskocken Brede Zieglers mördare och då hon försöker hjälpa till möts hon inte direkt av öppna armar. Men Hanne ser snart saker de andra har missat och samtidigt som hon närmar sig mördaren försöker hon också lappa ihop relationerna till människorna kring henne.

Jag gillar Anne Holt och den här boken är helt okej, även om den inte är den bästa hon skrivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar