Sök i den här bloggen

Translate

söndag 13 januari 2013

"Femtio nyanser av frihet" av E L James (originaltitel: "Fifty shades freed")

Då har jag äntligen läst den tredje boken i succéserien om Anastasia Steele och Christian Grey. Här i "Femtio nyanser av frihet" knyter E L James ihop kärlekssagan och hon gör det ganska bra.
Boken börjar i stort sätt där den andra slutade. Ana och Christian är nu nygifta och befinner sig på sin smekmånad i Europa. De njuter av tiden tillsammans men störs av nyheten om att någon försökt tända eld på serverrummet i byggnaden där Christian har sitt huvudkontor. Det är inte den första attacken mot dem och Christian har utökat säkerheten både för dem och hans familj. Vi läsare fick i slutet av andra boken reda på vem det är som hyser agg mot dem men inte varför. Jag vill inte skriva så mycket om handlingen eftersom det skulle förstöra för dem som vill läsa böckerna, men jag kan avslöja så mycket som att Christians förflutna nu kommer mer i fokus. Visst är det mycket sex även här i "Femtio nyanser av frihet" men inte enbart. Det blir återigen en känslokarusell då paret Grey fortsätter att utforska kärleken och gränserna och allt deras nya gemensamma liv för med sig.

Som jag tidigare skrivit så är det väl inget litterärt mästerverk, men det är lättlästa och ganska underhållande böcker. Det är väl inte riktigt realistiskt hela tiden för oss vanliga dödliga icke-miljonärer men det kan ju vara trevligt att få drömma sig bort ibland! Jag är glad att jag läst böckerna och det var intressant att läsa om alla femtio nyanser av Grey...

Serien består av följande böcker:
"Femtio nyanser av honom"
"Femtio nyanser av mörker"
"Femtio nyanser av frihet"

3 kommentarer:

  1. Tummen upp för de här böckerna !!

    SvaraRadera
  2. Älskar de här böckerna!

    SvaraRadera