Sök i den här bloggen

Translate

fredag 23 november 2012

Jul- och vinterspänning...

Med en dryg vecka kvar till 1:a advent tänkte jag passa på att tipsa om några böcker som passar utmärkt att läsa nu på vintern och i juletider!

”Gudar och odjur” av Denise Mina, börjar med att ett postkontor i Glasgow rånas strax före jul… Läs mer här. Finns på Adlibris och Bokus.

”Nattfåk” av Johan Theorin, historierna om Åludden på Öland är många och en av dem är att de som dött på gården återvänder på julen... Läs mer här. Finns på Adlibris och Bokus.

”1222 över havet” av Anne Holt, ett tåg spårar ur vid Finse högfjällshotell mitt i en fruktansvärd snöstorm… Läs mer här. Finns på Adlibris och Bokus.

”Snömannen” av Jo Nesbø, kvinnor tycks ha försvunnet  under många år då den första snön fallit och varje gång har det funnits en snögubbe i närheten... Läs mer här. Finns på Adlibris och Bokus.

"Spänning i juletid" av Arne Dahl, Åke Edwardson och Kjell Eriksson, CD-bok med tre spänningsnoveller... Läs mer här. Finns på Adlibris och Bokus.

Själv har jag laddat upp med lite nya jul- och vinterrelaterade deckare som jag förhoppningsvis hinner läsa nu i slutet av året. Håll koll här på bloggen så får ni se vilka de är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar