Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 15 augusti 2012

"Till dess din vrede upphör" av Åsa Larsson

Det här är faktiskt den första boken av Åsa Larsson som jag läst. Jag har däremot sett filmen som baserades på hennes bok "Solstorm" och den tyckte jag var helt okej. (Filmen har samma namn som boken.)
"Till dess din vrede upphör" fick jag i födelsedagspresent och den får absolut godkänt i betyg. Den är lite annorlunda skriven på så vis att också ett av mordoffren berättar en del av storyn. Två ungdomar, Wilma Persson och Simon Kyrö, mördas då de dyker på ett flygplan i Vittangijärvi. Polisinspektör Anna-Maria Mella och kammaråklagare Rebecka Martinsson tar sig an fallet. Vad finns det för hemligheter i det gamla flygplansvraket från andra världskriget som någon eller några är beredda att döda två tonåringar för?

"Till dess din vrede upphör" var en positiv överraskning och den var alldeles perfekt att läsa i solstolen! Och det är inte alls omöjligt att jag läser fler böcker av denna författare...

1 kommentar: