Sök i den här bloggen

Translate

söndag 8 juli 2012

"Svart som synden" av Stephen Booth (originaltitel: "Dying to sin")

"Svart som synden" är Stephen Booths åttonde bok om Ben Cooper och Diane Fry. Jag har läst de flesta av dem och jag tycker att de är bra och välskrivna. Booth tillhör definitivt mina favoritförfattare. Ibland kan det dock bli lite för mycket av omgivningsbeskrivningar och liknande men det gottgörs av att intrigerna för det mesta är väldigt spännande.
I "Svart som synden" hittar några byggjobbare ett skelett då de håller på med att renovera den ensliga gården Pity Wood. Fallet hamnar på Diane Frys bord och tillsammans med Ben Cooper försöker hon att få fram information om gården och dess tidigare ägare från den inte helt samarbetsvilliga bybefolkningen. En av bröderna som tidigare ägde Pity Wood är i livet men han är gammal och förvirrad och bor på ett äldreboende. När ytterligare ett skelett grävs upp på gården inser polisen att det finns mycket begravt under ytan. Bl.a. kommer man fram till att det varit en tät ström av illegal arbetskraft som genom åren arbetat på gården. Om det är två av dem som man grävt upp blir det mycket svårt att identifiera dem.

Jag rekommenderar varmt den här boken! I september kommer det en ny bok av Booth på svenska - "Död och begraven". Tidigare recenserade på min blogg är:
"Dödens plats"
"Flickan i floden"
"Djävulsklippan"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar