Sök i den här bloggen

Translate

lördag 19 maj 2012

"Jessika Jungs saknad" av Elisabeth Gilek

"Jessika Jungs saknad" hittade jag också i mammas bokhylla i påskas och den var lite lockande men tyvärr är den ett riktigt bottennapp. Det var helt omöjligt att bli engagerad i historien och jag fick ingen känsla eller något medkännande för huvudkaraktären Jessika Jung som förlorar sin sambo som knivmördas. Sambon arbetar som väktare och dödas en kväll då han arbetar. Efter det får läsaren följa Jessikas jakt på mördaren, hennes kamp med sin och sambons familjer och polisens arbete men också deras privatliv. Det blir lite för mycket och det blir faktiskt ointressant. Kan avslöja att jag inte ens brydde mig om att läsa slutet... Så ointressant var det! Jag kan inte rekommendera den här boken och jag kommer inte leta upp fler böcker av Elisabeth Gilek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar