Sök i den här bloggen

Translate

söndag 15 april 2012

"Syndfull" av Brian Freeman (originaltitel: "Immoral")

Jag hittade den här boken i mammas bokhylla när jag hälsade på under påsken. Brian Freeman är en författare som jag inte läst något annat av och jag måste säga att den här boken var så mycket bättre än jag trodde den skulle vara. Jag har verkligen sträckläst den. Den är också väldigt lättläst med lätt språk och korta kapitel och det underlättar mycket.
"Syndfull" handlar om hemligheter, svek, mord och kärlek och då inte bara den vackra fina kärleken utan också den mörka och förbjudna.  Fjorton månader efter att tonårstjejen Kerry försvann från Duluth i Minnesota försvinner ännu en ung flicka, Rachel. Polisen Jonathan Stride får hand om utredningen. Tillsammans med sin kollega Maggie Bei börjar han undersöka Rachels liv och det dröjer inte länge förrän de upptäcker att det finns en del fiender i hennes närhet. Inte ens förhållandet till hennes mamma fungerar. Hon har också ett rykte om sig att förföra många av de män som kommer i hennes väg. Är det samma gärningsman bakom båda flickornas försvinnanden? Eller finns det andra förklaringar? Kan de ha rymt hemifrån?

Boken är spännande och bra men den får inte högsta betyg för i mitten av boken blir det lite segt då flera kapitel handlar om en rättegång. Men jag tycker att boken är helt klart läsvärd och jag tänker nog läsa mer av denna författare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar