Sök i den här bloggen

Translate

lördag 28 januari 2012

"Till vägs ände" av Ruth Rendell (originaltitel: "End in tears")

Jag tror att det här är den första boken jag läst av Ruth Rendell. Det är faktiskt så illa att jag inte riktigt kommer ihåg alla böcker jag läst, speciellt inte de jag läste för många år sedan. Men i vilket fall som helst så fyndade jag en hel del böcker på Adlibris när de hade mellandagsrea där och "Till vägs ände" var en av dem jag köpte då. Det är absolut inte den bästa bok jag läst men det är en hygglig kriminalroman. Två unga flickor blir mördade i Kingsmarkham och på båda mordplatserna har en man med huva blivit sedd men mycket fler ledtrådar än så finns inte. Kommissarie Wexford och hans team börjar luska i flickornas liv och fram träder en hel del hemligheter men vilka är betydelsefulla för motiven till morden?
Upplösningen presenteras för läsaren som i en klassisk Agatha Christie-bok men med det undantaget att det inte är de misstänkta mördarna utan poliserna som Wexford samlar ihop och berättar allt för. Som jag skrev ovan så är den helt okej  så läs den om ni känner för en trevlig engelsk deckare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar