Sök i den här bloggen

Translate

lördag 30 juli 2011

"Nirvanaprojektet" av Stefan Tegenfalk

Andra delen, "Nirvanaprojektet", i Stefan Tegenfalks trilogi gör att även "Vredens tid" blir lite bättre. Inte superbra men det är spännande och det är väl det viktigaste i deckare. Det som främst gör att betyget går neråt är att vissa delar är lite väl osannolika i mina ögon, men vad vet jag. Kanske är det jag som inte vet vad forskarvärlden kan åstadkomma... I alla fall så tänker jag inte skriva så mycket om handlingen för jag vill inte förstöra "Vredens tid" för er som vill läsa hela serien från början. Men Walter Gröhn och Jonna de Brugge fortsätter jakten på hjärnan bakom de ofrivilliga mördarna från första boken. Samtidigt blir det mer och mer klart att det finns problematiska och kriminella element inom polisen. Vissa delar av böckerna är skrämmande aktuella.
Jag tycker att man ska läsa Tegenfalks böcker om man är ute efter spänning. Det är kanske inte nervkittlande från första till sista sidan men det är lästvärt om man tycker om deckare! Den tredje och avslutande delen, "Den felande länken", släpps i september.

1 kommentar:

  1. Tegenfalk kanske är något man ska prova då.

    SvaraRadera