Sök i den här bloggen

Translate

lördag 25 september 2010

Kvinnan med födelsemärke Håkan Nesser

En kvinna står vid sin mors grav. Hennes liv har varit lika misslyckat som moderns. Plötsligt får hon en insikt om vad hon ska göra med sitt liv….

Van Veeteren får två mord att lösa. Det är helt uppenbart att det är samma mördare. Hur hittar man kopplingen?. Kommer det att bli fler mord? Kanske en seriemördare.

Om man gillar Nesser ska man läsa denna bok. Spänning hela tiden. Oftast skrivs berättelsen från polisen synvinkel, men ibland även från offrens och mördarens..

1 kommentar:

  1. Tack för denna recension! Jag har ju en slö lästakt för tillfället så det var kul att du skrev!
    Jag har läst (eller rättare sagt lyssnat på) Nessers Alois och den tyckte jag var helt okej men det är några år sedan nu så jag minns inte detaljer... Men så har jag sett några av filmerna som gjorts av hans böcker och jag tycker de är lite för mörka...
    Men den här boken låter bra så den kanske man ska ge sig på framöver.
    Just nu läser jag dock Bad boy och den är spännande...

    SvaraRadera