Sök i den här bloggen

Translate

söndag 28 mars 2010

"Tjockare än vatten" av Mark Billingham

"Tjockare än vatten" är ännu en spännande och väldigt bra bok av Mark Billingham. Jag får en känsla av att jag läst själva intrigen tidigare men det gör inte så mycket för det är ändå spännande och storyn är inte förutsebar alls.

I början av boken hittas en kvinna mördad och i hennes hand finns en blodig bit av en röntgenbild. Snart upptäcker man också att kvinnans mamma var ett av seriemördaren Raymond Graveys sju offer för femton år sedan. När fler döda kroppar med röntgenbilder i händerna dyker upp inser kriminalkommissarie Tom Thorne och hans kollegor att de nu jagar ännu en våldsam seriemördare...

Jag är ett stort fan av Mark Billingham och har ni inte läst något av honom så tycker jag absolut att ni ska göra det! Utöver kriminalfallen får man också följa Thorne och hans kollegors liv.

3 kommentarer:

  1. Har inte läst något av Mark Billingham, men det måste jag nog göra.

    Ch

    SvaraRadera
  2. Ja det tycker jag absolut att du ska!! :-)
    Han har också skrivit tv-manus och jobbat som stand up-komiker så ibland kan det vara ganska fyndigt mitt upp i alltihop...
    För ett tag sedan såg jag också ett program på tv 8 "Killer couples" där Billingham gav sig ut på en resa där han följde kända mördarpar. Mycket spännande att se hur det kan bli så fel för vissa...

    SvaraRadera
  3. Den låter bra!

    SvaraRadera