Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 23 februari 2010

Det är inte bra att tappa kroppsdelar i backen...

Anna Holmlund gjorde ett jättebra kval i skicross och hade bästa tid där! Även Magdalena Iljans gick vidare från kvalet med en bra tid, men i kvartsfinalen var det slut för hennes del. Nu hoppas vi att Anna tar sig hela vägen till final och kanske en medalj!!

I dag var det sista medaljchansen i detta OS för skidskyttedamerna och det var stafett på schemat. Elisabeth Högberg gjorde en jättebra första sträcka med bara ett extraskott men Anna Carin Olofsson-Zidek tappade tid på sin sträcka utan extraskott och det var inte likt henne. Hon växlade i sin tur över till Anna Maria Nilsson som startade sitt skytte med två extraskott i liggande men sedan sköt hon fullt i stående och åkte snabbt på sista rundan. Efter det var det upp till Helena Jonsson och hon gjorde tävlingen spännande genom att göra sin absolut bästa insats i OS. Hon sköt fullt och det var starkt att klara det efter vad hon gått igenom! Nu räckte det bara till en femteplats men det beror mest på att svenska laget inte är bättre än så när de bästa lagen inte gör fler misstag. Helena Jonsson gav sin insats i OS underkänt i TV-intervjun efteråt och det var den också men jag hoppas hon kan ladda om och ta hem världscupen nu när den ska köras klart!!

De svenska curlingdamerna blev i och med segern mot Japan i dag klara för semifinal. Kul för jag gillar curling!! Och jag har tippat dem som medaljörer...

Den svenska katastrofen i dag är förkylningen som slår ut den ena svenska längdskidåkaren efter den andra... Anna Haag är sjuk och kommer inte att delta i stafetten och även Charlotte Kalla och Magdalena Pajala är isolerade från de övriga och det innebär väl att startchanserna i stafetten är små för även dem. När vi inte heller fick söka dispens för ACO att delta i den så kan vi nog glömma en medalj och kanske t.o.m. ett lag att ställa på start... Illa!! Men nu hoppas jag verkligen att de inte hunnit smitta ner herrlaget...

Herrarnas storslalom var ingen kul svensk tävling. Men det var väl kanske väntat. Jag hoppas att det kanske blir en större framgång i slalomen! Men vi kanske inte ska tro på medalj där heller även om det finns några svenskar som i sina bästa stunder har chansen.

I dag fick jag lära mig att det inte är bra att tappa kroppsdelar i backen i skicross... Undrar just i vilken sport det är bra att göra det...??

4 kommentarer:

  1. Intressant inlägg. Det verkar som om din penna kommer mer och mer i form under OS.
    Ser fram mot nästa vinter-OS. 2014 !!!
    Men det finns ju fler sporthändelser. Nyfiken på fler kommenatarer inom annat än OS

    Ch

    SvaraRadera
  2. Oj tror du bloggen finns kvar 2014...??
    Vi får väl se om jag orkar engagera mig i fotbolls-VM. Det är inte lika kul enligt mig men det kan ju bli spännande ändå :-)

    Tack för snälla kommentarer i alla fall!! De värmer!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att din blogg finns kvar 2014. Följer den med spänning varje dag.
    Tyvärr är ju inte Sverige med i forbolls-WM men det blir säkert spånnande läsning ändå...

    Ch

    SvaraRadera
  4. Vi får se om jag orkar följa fotbolls-VM... Det är inget jag lovar... Som du påpekade så är ju Sverige inte med och det dämpar helt klart mitt intresse... Men det kanske kommer andra spännande evenemang!?

    SvaraRadera