Sök i den här bloggen

Translate

söndag 1 november 2009

"Utan skuld" av P.J. Parrish

"Utan skuld" är en helt vanlig deckare. Inget speciellt och inget unikt men den är ganska spännande och den går absolut att läsa! Det var ett tag sedan jag läste "Det inre mörkret" av samma författare men jag har för mig om att den också var en deckare som gjorde det den skulle, men utan något som utmärkte den.


"Utan skuld" handlar om Louis Kincaid, privatdetektiv, som blir anlitad av sonen till den man som för tjugo år sedan dömdes för våldtäkt och mord på en tonårsflicka. Nu är mannen, John Cade, frigiven men på nytt anklagad - den här gången för mordet på den advokat som för tjugo år sedan försvarade honom i våldtäkts- och mordrättegången. Kincaid inser att han måste rota i det gamla fallet för att få veta vad som ligger bakom mordet på försvarsadvokaten men ju djupare han gräver desto farligare verkar det bli för honom själv... Han börjar inse att sanningen om vad som hände då femtonåriga Kitty Jagger mördades inte kommit fram ännu...



2 kommentarer:

  1. Jag följer denna veckas tips och läser Dan Browns förlorade symbol, fast jag har inte hunnit så långt än.... /AK

    SvaraRadera
  2. Vad kul!! Vad tycker du??
    Själv har jag mindre än 200 sidor kvar nu... Spännande!!

    SvaraRadera