Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 16 september 2009

TV-hösten har börjat…

Måste ju skriva av mig lite om ”Svenska Hollywoodfruar! Vilken alldeles underbar serie om hur illa det kan gå om man blir rik… Två av dem (Maria Montazami och Agnes-Nicole Winter) har jag absolut inget emot för de är bara lite smådumma och ganska söta och rara men Anna Anka – vilken otrevlig och korkad människa… Hon får väl bara hoppas på att makens fans inte får veta vad hon säger om dem i svensk television eller att någon översätter för nannyn, eller så vore det kanske rätt åt henne om allt hon sa kommer fram... Jag hoppas också att någon talar om för henne att hon inte kommer att bestå av brosk bara för att hon äter det. Den här serien kommer jag absolut att följa för jag tror att den kommer att roa mig en hel del!


Kommissarien och havet är fyrans felsatsning. Har läst i tidningarna att folk klagar på att det är dubbat och visst jag håller med om att det är jobbigt att kolla på det just av den anledningen. Men det var också riktigt dåligt på grund av uselt skådespeleri. Stelt och inläst och inte alls spontant och spännande. Det var första och sista delen av det som jag såg i söndags.


Jag vill också återigen rekommendera ”Criminal minds som hade säsongsstart förra veckan. Det går kl. 21.00 på kanal 5 och det är verkligen jättebra!! Bästa kriminalserien på TV just nu.


Till sist har vi ”True Blood på svt1. Serien är ganska ok men bäst av allt är signaturmelodin till den!! Kolla in Jace Everett och ”Bad things” på Youtube!!

3 kommentarer: