Sök i den här bloggen

Translate

söndag 2 augusti 2009

"Den brinnande flickan" av Mark Billingham

Det är den andra boken av Billingham som jag läser och jag tycker att den är ganska rörig och jag har svårt att fastna för handligen och personerna i den. Jag har också svårt att jämföra den med "Sömntuta" som är den första boken av honom som jag läst. Det är för länge sedan jag läste den och jag kommer faktiskt inte ihåg så mycket av den... Och det kommer jag nog inte göra av den här heller då det gott ett tag.

Boken handlar om organiserad brottslighet och kampen mellan dem och polisen men också kampen mellan olika brottsliga grupperingar. Det är en del överraskningar på slutet men i det stora hela så är den inte alls så bra. Jag skulle inte rekommendera någon att läsa den i första taget. Själv står jag också inför dilemmat att nästa olästa bok jag har också är en Billingham - ska jag ge den en chans eller försöka leta upp något annat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar