Sök i den här bloggen

Translate

lördag 16 maj 2009

”Änglar och demoner” ("Angels and demons") – filmen

Vad ”Änglar om demoner” handlar om kan ni läsa i mitt blogginlägg från den 20 april 2009. Filmens handling följer bokens handling ganska bra. Visst har vissa delar tagits bort och några ändrats men i det stora hela så är storyn densamma. Filmen är 2 timmar och 18 minuter lång men tiden flyger fram och det finns ingen gång under filmen då man tittar på klockan för att se om det är slut snart. Den håller, precis som boken, ett högt tempo från början till slut och det är spännande även om man läst boken. Skådespelarna gör ett bra jobb och det bidrar säkert till att höja filmen ytterliggare. Kanske måste man älska gamla mysterier, urgamla symboler, hemliga sällskap och konspirationsteorier för att gilla filmen (och boken), men eftersom jag gör det så älskar jag den helt enkelt!!


Det som förstörde mitt biobesök var att trots att biosalongen var ombyggd med nya stolar och golv så har de glömt att titta på hur lite den sluttar. Jag hade en ”för lång” man framför mig och fick luta mig åt vänster för att se något alls. Killen som satt där och hans tjej verkade bli lite irriterade på mig för att jag satt så nära och då mannen framför i mitten av filmen lutade sig åt samma håll så var det kört för mig… Hade jag lutat mig mer åt det hållet hade nog killens tjej slagit till mig. Jag fick variera mig med att sitta framåtlutad och gissa mig till vad som hände på den vänstra delen av bioduken… Min kompis som var med hade ett liknande problem då killen som satt bredvid henne satt alldeles för nära och andades tungt och flåsande. Stor kritik till Filmstaden i Linköping!! Om de ändå renoverade deras största salong så kunde de väl ha gjort det så även folk på de bakre raderna ser filmen!!

1 kommentar:

  1. Har också sett den nu den var bättre än jag trodde den skulle vara.

    SvaraRadera