Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 14 april 2009

Hitchcock – Alfred Hitchcock presenterar – MORD är inte särskilt trevligt – Nio klassiska rysare

Det här är en mysig bok med små korta deckarnoveller. Rysare kanske är att ta i men det är lättläst och underhållande och en typisk ”sitta i solen och njuta”-bok. Jag har inte läst alla ännu men det är ju lite charmen med en sådan här bok – man kan läsa det man vill när man vill! Och jag vill nog spara några till solstolen i sommar :-) Men några av novellerna förgyllde påsken för mig!
_
Boken innehåller:

- Måndagskvällarna på Daddy´s (Rökiga miljöer. Mordbrand och cool jazz.) av John F. Dobbyn

- Bottengångaren (Först såg det ut som en olyckshändelse…) av James Powell

- Utpressarna (Midtown, New York City. En klassiker från 1915.) av HarveyHiggins

- Med öra för rättvisan (Sången från en Ford Deluxe Coupe, 1940.) av James H. Cobb

- Dold bakom bokhyllorna (En hemlig ingång, med dödlig utgång.) av Edward D. Hoch

- Bäste Mr. Holmes (Krutrök bland kofösare på väg till Dodge City.) av Steven Hockensmith

- Kroppsspråk (På tal om lik i garderoben…) av John H. Dirckx

- Kinsellas Saloon (Han låg död vid bardisken. Ischemi, sa läkaren.) av Gregory Fallis

- Klä dig varmt (En kall mördare, ett kyligt mord och ett djupfryst lik.) av Sharon J. Mackey
_
Läs, rys och mys!! ;-) Jag rekommenderar varmt denna bok!!
Tar gärna emot boktips!! Jag läser helst deckare men en och annan annan bok slinker emellan också! Har ni ett tips till mig så skriv det i kommentarer!
_

2 kommentarer: