Sök i den här bloggen

Translate

söndag 15 februari 2009

VM-guld!!!!

Dag nr 2 i skidskytte-VM och ett guld till Sverige!!! Underbart!! Stort GRATTIS till Helena Jonsson!! Det var ett härligt sätt att vakna på denna söndagsmorgon :-)
Det var så underbart att se henne klara pressen och den tuffa blåsten på vallen!


Och sedan fortsatte det. Kan inte säga att jag hade så stora förhoppningar på herrarnas VM-slalom men så slår Johan Brolenius till med ett superåk i första åket! Men när det är dags för andra åket har förhoppningarna piskats upp av reportrarna på svt och så blir det som vanligt - en urkörning... Hargins 5:e plats i denna slalom blir den bästa placeringen Sverige tar i detta VM så det var väl en bra avslutning ändå - även om det känns lite bittert just nu.


I går såg jag en hel deltävling av melodifestivalen för första gången på många många år. Personligen tycker jag att det har blivit för stort med för många tävlingar och för många dåliga bidrag. Det räcker att ha en uttagning och då bara behöva lyssna på de 10 "bästa" låtarna. Det tragiska är ju också att ingen av de andra kanalerna vågar utmana med bra alternativa program utan det är dåliga filmer, repriser och annat som ingen vill se. Men som sagt - igår såg jag deltävling 2 i Skellefteå och det var väl så att de bästa låtarna gick vidare. Men det kommer att dröja innan jag ser på spektaklet igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar