Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 24 februari 2009

Skid-VM och kärleksrus...

Inga direkta superframgångar i skid-VM i dag… För Emil Jönssons del måste det räknas som ett fiasko. Så som han har filat på detaljerna och förberett sig inför detta… Ganska dåligt faktiskt!! Damernas resultat kanske inte är lika stort fiasko men det är ju faktiskt medaljerna som räknas i VM!
Men det är ju jättekul för Anders Södergren att han fick en silvermedalj i helgen! Stort grattis! Det har han ”dragit” sig fram till i många lopp genom åren!! Och Helena Jonssons VM blev ju en supersuccé!! Fantastiskt! Däremot så blev skidskyttestafetterna en stor besvikelse... Här hade man laddat i soffan och så blir det platt fall – för både damerna och herrarna. Det var aldrig ens riktigt spännande.

I dag är hela Sverige i något slags kärleksrus! Kungligt bröllop på gång och då går alla journalister i gång på alla cylindrarna… Och allmänheten blir som tokiga! Själv kan jag ärligt säga att jag inte kan bry mig mindre. Möjligtvis blir jag lite irriterad. Det är väl kul för dem men allvarligt – ska hela Sverige engageras i att de ska gifta sig? Kungahuset har inte längre någon makt och det har de inte haft på länge. Varför ska då skattebetalarna betala för deras uppehälle och försörjning? Och nu ska vi vara med och betala ett bröllop… Nej dags för en modernisering i Sverige.

Nu ska jag ge mig in i bokrean på nätet och se om jag kan fynda något! Skulle vara kul att hitta någon spännande CD-bok för det är så skönt att koppla av med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar